Sunday, August 29, 2010

.::Grand Design Yahudi di beberapa Negara Islam::.

Assalammualaikum w.b.t..semoga semua blogger berada dalam keadaan yang sihat sejahtera...kat sini Miss Jim nak kongsi sikit apa yang Miss Jim dapat kat inbox Miss Jim...semoga artikel ini dapat terus menyedarkan kite...insyallah.

Izinkan saya untuk menulis satu artikel yang sedang hangat diperkatakan dan sedang kita sama-sama saksikan betapa Yahudi telah melancarkan GRAND DESIGN secara tanpa disedari oleh umat Islam.

GRAND DESIGN untuk melemahkan umat Islam sememangnya telah wujud sejak agama Islam diisytiharkan sebagai satu-satunya agama yang SAH di sisi Allah. Lebih kurang empat belas abad yang lalu, Rasulullah menghadapi GRAND DESIGN dari dua penjuru, iaitu dari kelompok Quraisy(musyrik) dan dari kelompok munafikin(Yahudi). Kelompok pertama dipelopori oleh Abu Lahab manakala kelompok kedua oleh Abdullah bin Ubay.

Rasulullah bersabda yang bermaksud, Dari Abu Hurairah, Rasulullah S.A.W. bersabda,"Tidak akan tiba hari kiamat hingga kaum Muslimin berperang melawan kaum Yahudi, sehinggalah bersembunyi orang Yahudi di belakang batu dan pokok. Maka pokok dan batu itu berkata: Hai Muslim, di sini ada orang Yahudi, bunuhlah dia, kecuali pokok GHORQOD kerana ia pokok Yahud". (Riwayat Bukhari dan Muslim).

APA KATA TOKOH ISLAM DAN ULAMA tentang Yahudi

1. Syed Qutb di dalam tafsir FIZILALIL QURAN menghukum HARAM mengadakan apa-apa rundingan dengan Yahudi. (tapi korang fikirlah konsep 1 Malaysia datangnya dari mana....??? aku bukan anti kerajaan atau penyokong mana2 parti..bagi aku mana yang elok aku amek..mana yang tak elok tue kalau leh kite sama-sama hapuskan)

2. Imam Abu Hasan Asyari berfatwa menyifatkan Yahudi sebagai musuh sepanjang zaman.

3. Imam Abu Hanifah diriwayatkan tidak mahu berkata-kata dengan orang Yahudi.

KEJAHATAN-KEJAHATAN YAHUDI

1. William G. Carr, bekas perisik rahsia Inggeris mendedahkan dalam kenyataannya:"Bahawa setiap huru-hara yang mewarnai sejarah di setiap negara, pastilah Yahudi berada di belakangnya."

2. Majalah Tempo (No. 11 Th. XXI, 5 Mac 1989) melapurkan beberapa diplomat Yahudi datang ke Jakarta setiap tahun khusus untuk mengamati kehidupan umat Islam di negara yang jumlah umat Islam terbesar di dunia itu.

3. Majalah Warta NU (Ogos 1994), keluaran organisasi Islam terbesar di Indonesia, melapurkan adanya MAFIA Yahudi yang bergerak secara aktif di Asia Tenggara, terutama di Malaysia, Indonesia, Myanmar, Brunei, Thailand dan Filipina, yang cuba menasihati pemerintah di negara-negara berkenaan supaya tidak memberi ruang kepada-kepada gerakkan Islam yang boleh menggugat budaya tempatan. Mereka melebelkan gerakan ini sebagai Fundamentalis ataupun istilah mereka sekarang SESAT.

Majalah ini juga menyiarkan adanya GRAND DESIGN yang bergerak di Asia Tenggara yang telah menasihati pemerintah di negara-negara sebelah sini supaya mengharamkan sebuah badan Jemaah Islam yang berpengaruh (ARQAM) atas alasan membawa ajaran sesat dan boleh mengancam keselamatan negara.

APAKAH EKSIS GRAND DESIGN ITU?

Untuk mengetahui cuba lihat dokumen rahsia mereka ke atas umat Islam. Dokumen rahsia Zionis telah diterbitkan pada 1902 dalam bahasa Rusia oleh Prof. Sergyei Nilus. yang berjodol "Protokolat Zionisme".

Buku inilah yang menjadi inspirasi bagi Hitler untuk membantai Yahudi. Bagi Yahudi, peristiwa pembantaian itu merupakan bencana paling besar yang semakin mendorong mereka untuk mewujudkan Israel Raya.

Antara kandungan mesej Yahudi dalam buku itu ialah;

Protokolat Zionis No. 1.

"Kejahatan adalah satu-satunya cara yang paling menarik mencapai suatu tujuan. Oleh itu kita tidak perlu ragu sedikit pun menggunakan cara-cara ini kerana ia membantu proses terwujudnya cita-cita kita".

Protokolat Zionis No. XVII

"Kita telah berjuang dengan gigih menghancurkan kehormatan ahli-ahli agama dari golongan umami (non Yahudi). Dengan itu kita berjaya mengacaukan misi mereka yang akan menghalang tujuan kita, dengan mematikan ulama=92 dari sehari ke sehari. Ahli-ahli agama kita pojokkan sehingga kehilangan kharisma. Maka pengaruh mereka tidak lagi diperhatikan. Ajaran mereka akan nampak kontradiksi dengan adat..."

4 STRATEGI DI BUMI UMAT ISLAM

Seorang pakar Yahudi, Dr. Heigel, menggariskan 4 strategi di bumi umat Islam iaitu:

1. Hapuskan identiti Islam mereka

2. Jangan beri peluang kepada mereka untuk menghormati ulama,

3. Sogok mereka dengan budaya-budaya baru.

4. Beri mereka kebebasan.

Keempat -empat startegi itu nampaknya sedang berjalan pantas di bumi umat Islam. Ambil contoh kes Arqam. Pertubuhan Islam yang cuba mempertahankan identiti Budaya Islam, samada dari segi pakaian, ekonomi, pendidikan dan perubatan telah dihentam badai"pengharaman". Tindakkan yang agresif ke atas pengikut-pengikutnya telah dilakukan seolah-olah Arqam merupakan HANTU KUBUR yang paling menakutkan di abad ini.

Untuk membunuh pertubuhan ini mestilah dengan melemahkan kedudukannya di tempat asal kelahirannya, termasuk menghancurkan ekonominya. Oleh itu kita tidak boleh menafikan adanya GRAND DESIGN di sebalik pengharaman Jemaah Islam itu.

Musnahnya identiti Islam di beberapa negara Islam menyebabkan hilangnya harga diri dan kebesaran mereka. Tidak ada lagi yang berani menyuarakan:"Ini pakaian Islam","Ini budaya Islam","Ini ekonomi Islam". Maka di kebanyakan negara Islam, mereka telah MELEMPARKAN BUDAYA ISLAM dan SERONOK dengan BUDAYA BARAT.Implikasi selanjutnya adalah lemahnya semangat jihad di kalangan umat Islam. Akhirnya lihatlah, begitu mudah umat Islam dijajah, mulut mereka dipaku, fikiran mereka disuapi dengan doktrin-doktrin palsu. Umat Islam sentiasa menjadi mangsa, berpindah randah dari mulut harimau ke mulut buaya. Bukankah IA MERUPAKAN SATU GRAND DESIGN?

Umat Islam seakan-akan diharamkan memiliki kekuatan politik Islam, kerana ia merupakan ancaman ke atas masa depan Yahudi. Di mana-mana saja ada gerakan Islam, mereka akan berlegar-legar memuntahkan peluru beracunnya untuk menyapu bersih hingga ke akar umbinya.

APA JADI DENGAN NEGARA KITA ?

Negara Malaysia, tanah air tercinta tidak terlepas menjadi sasaran Yahudi. Bermula dengan lawatan Tengku Abdullah disambut ketibaannya di Tel Aviv oleh Yitzhak Rabin pada Jun 1994. Selepas itu berlegar isu Dr. Mahathir satu hotel dengan Yitzhak Rabin di sebuah negara Eropah. Manakala pertapakan Yahudi di negara ini semakin kukuh kerana adanya RESTU dari pemerintah sehingga memberi keselesaan bagi kelompok Yahudi untuk melakukan GRAND DESIGN yang lebih besar lagi.

Apakah kejohanan antarabangsa kriket yang membenarkan Israel menyertainya di negara kita sebagai TURNING POINT untuk membesarkan lagi grand design itu dengan alasan kononnya" ianya dapat mempengaruhi pemikiran mereka mengenai rejim Israel yang menekan serta menindas orand-orang Palestin?".

....SAMA-SAMALAH KITA RENUNGKAN...

SEKIAN, Moga ada menafaatnya.......Wallahu alam.......................

Disusun oleh :

Ibnu Othman
Jalan Hayton, Aberdeen

Bahan-bahan rujukan;
1. Tafsir Al Quran oleh Syed Qutb - FIZILALIL QURAN
2. Sahih Al Bukhari
3. Majalah DUNIA ISLAM, bil. 52, Okt. 1994
4. Majalah TEMPO (Mac 1989)
5. Majalah WARTA NU (Ogos 1994)
6. 91Dokumen Protokolat Zionisme=92 1902
7. UTUSAN MALAYSIA (24 Mac, 1997)

notakuku: Ya Allah lindungilah kami dari kekejaman Yahudi dan tetapkanlah kami dalam agama-MU ya Allah. Amin.

2 comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...