Friday, October 15, 2010

.::hobi baru::.


Salam, dan selamat malam kepada semua blogers, readers, ejasssssss, kirassssssssssssss...uhuhuhhuhu sorry kawan2 jim sibuk akhir2 nie..sibuk dengan hobi baru iaitu MEMBACA..tak taulah kenapa..angin pasang surut..puting beliung datang mood nak membaca...minggu lepas jer dah beli 5 buah buku baru yang bertajuk seperti diatas yer...hurmmmm okay apa yang menariknya tentang buku2 tersebut adalah pembongkaran tentang dunia yang kite nampak macam nie...(macam mana korang tafsir lah sendiri yer)..tapi realitinya banyak agenda yang kite samar2 kabur2 kelam2 yang kite tak tau tersembunyi dibelakang disebalik apa yang korang tengok kat kaca tv plasma 34" korang tue eceh2..dah tukar ke dari kaca cembung kepada kaca flat...hehehe...so meh aku huraikan sedikit tentang buku2 yang 5 buah buku aku beli tuh..

okay 1st: Title: ARMAGEDON 2012, ISBN:978-967-5137-99-0
Penulis: Muhammad Alexander, Harga: RM31.50
Buku ni aku tak habis lagi baca baru sampai page 52 daripada 557 pages..so far setakat yang aku stop tue dia banyak menerang dan membongkar kepada pembaca tentang ramalan orang syirik yang konon2 tahu tentang bila kah tarikh tepat kiamat tue..so dapatlah para pembaca tahu yang sebenarnyay sebelum2 nie pun memang banyak ajaran2 agama yang kite tak pernah tahu sebelum nie buat ramalan tentang hari kiamat..dan banyaklah kes pembunuhan diri beramai  ramai disebabkan takut dan terlampau percaya dengan yang mengisytiharkan hari kiamat nie...aku belum habis lagi baca buku ni jadi takleh nak citer lanjut..so sapa2 yang pernah TERPECAYA tentang 2012 ni akan datangnya kiamat baiklah korang mengucap syahadah sekarang!!Korang pun maklum yang hari kiamat nie hanya ALLAH s.w.t sahaja yang tahu...

next, 2nd: Title: MEMBONGKAR PERANCANGAN ISRAEL RAYA, ISBN: 978-967-5688-10-2
Penulis: Herry Nurdi, Harga: RM25.00
Buku ni aku baru nak tgk2 malamni coz tak sempat nak baca even dia 263pages jer..sebabnya aku sibuk baca buku pengajian islam, ada exam mengejut lak kul 9.30pm tadi, so bila aku belek2 buku nie iainya banyak menceritakan kepada pembaca tentang asal - usul israel dari akar umbi hingga yang ada sekarang nie..actually aku beli buku nie nak tambah pengetahuan tentang research aku yang berkaitan dengan ILLUMINATI..disebabkan dah alang2 research jadi aku rasa better cari buku terus..senang daapat lagi details..nanti aku dah baca habis aku citer kat korang lagi kay..

then, 3rd: Title: SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH, ISBN: 978-967-5136-11-5
Penulis: Abdul Latip Talib, Harga: RM24.00
Hurmmm buku ni yang paling best aku baca dan aku sangat sarankan kepada semua bloggers terutama student UPNM...kenapa student UPNM..sebabnya SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH ni lah yang menyebabkan Kota Konstantinopel yang kini namanya Istanbul..yang dulunya ditakluk oleh orang kafir telah berjaya ditakluk oleh beliau dengan syarat yang telah dipenuhi iaitu "Konstantinopel akan jatuh ke tangan seorang ketua yang baik, tentera yang baik dan rakyat yang baik" - Nabi Muhammad s.a.w. Novel Sejarah Islam nie..memang yang terbaik!!! ada 324pages

4th: Title: MUHAMMAD AL-FATEH, ISBN: 978-967-5783-41-8
Penulis: Abdul Latip Talib, Harga: RM15.00
Akibat teramat suka dengan sejarah SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH tue..aku beli lagi satu edisi tapi rasanya sama jer kot isi dia..yang nie korang tengok plastik pun tak sempat bukak...hehehe insyallah weekend nie aku habiskan pembacaan...

5th: Title: SUNNAH HARIAN, ISBN: 983-170-432-0
Penulis: Mufti EMF Salajee, Harga: RM12.90
Buku nie pulak menghuraikan secara ringkas tentang sunnah2 yang nabi buat ketika baginda lakukan semasa hayat beliau..jadi untuk bangsa berjaya..seperti bangsa SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH kite kenalah ikut sunnah nabi..sekian wallahualam bisawab...:)

8 comments:

  1. da tukar kos ke u?? huhu.. rajin ye skrg ni..;)

    ReplyDelete
  2. tuntutlah ilmu hingga keliang lahad

    ReplyDelete
  3. jim, pinjm buku armageddon 2012 bley?

    ReplyDelete
  4. Salam..

    saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

    saya ada buku pasal imam mahdi dan peristiwa akhir zaman, berkaitan fitnah besar yg berlaku sebelum kemunculannya. baru jer baca 1st chapter. tajuk2 buku dlm post ni mcm best jer. kat mana saya boleh dapatkannya? still ada jual lg tak?

    Anyway kalau ada masa, silalah ke blog saya.

    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  5. JMR: Boleh saja tapi sanggup ke nak tunggu? coz belakang jim dah 3 org yang que nak pinjam..

    Blade Edge: BUku ni masih banyak dijual di MPH, kalau kat pustaka mukmin dah habis hari tue jim pergi tgk...edge tinggal area mana?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum W.B.T,
    tahniah utk hobi baru kamu..
    membace salah satu cara utk tambah pengetahuan lebih2 lagi isu semasa di sekeliling kite yg kdg2 kite xperasan..
    teruskan membace tpi jgn smpai tahap membuat spekulasi sdiri thadap satu2 pkara..
    lebih2 lgi perkara2 yg melibatkan illuminati,kerana bole mnyebabkan akidah kite terpesong..bahan rujukan yg sempurna dan sebaik2 bahan rujukan adalah Al-Quran & tafsiran..kerana disitu telah tertulis segala..

    ReplyDelete
  7. terima kasih pada encik se7en..:) kerana saling mengingati..

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...