Tuesday, April 19, 2011

::|Dimana nak dicari Kesetiaan ,Kejujuran & Keikhlasan?|::


Amaran keras! Entri ini mungkin panjang, jadi pada yang sakit perut sebab cirit ke sebab angin ke sila setel kan dulu. Okay malam ni aku terpanggil nak type entri tajuk nie akibat tahap kebosanan yang  separa maximum...ce tengok..ce tengok tajuk entri tue macam seyes jerkan? Anyway saja je nak sembang hal serius malam nie...mungkin sebab ada orang sound aku kata, try lah tulis entri2 yang ada isi ke apa ke...janganlah tulis entri ikut perasaan. Okay, disini aku nak ceciter sket..penulisan di blog http://missfairladyjim.blogspot.com ni adalah hak milik sepenuhnya kepada Miss Jim, jadi sukak hati aku lah kan nak type macam mana..means ikut mood owner and blog tue genre dia macam mana. suke suki ke, politikus ke, artistus ke personal life ke, info kesihatan ke whateva lah kan.ekceli aku terjerumus ke kancah blog ni pasal suka ONLINE SHOPPING yer kawan2 ku sekalian alam...hehehehe dengan alasan bagi meningkatkan ekonomi blogger sekalian ecewahhh alasan MANTAP!

Okay apa lah aku membebel  kuar topic nie...hurmm for sure topic nie aku tujukan khas untuk orang yang BERCINTA dan ada OBJEKTIF...so aku nak Tanya korang yang bercinta nie...apa objektif korang bercinta atau berpasangan bak kata Meor Hassan...okay objektif-objektif tersebut boleh korang hayati kat bawah:

1.       Kecantikan / Kehenseman
2.       Wang dan Pangkat
3.       Kesetiaan /Kejujuran

Okay enaf! Aku bubuh 3 je kat sinun kang letak banyak, banyak lak aku nak buat analysis..so macam aku punya pilihan adalah yang ke3..sebab keperluan dalam 1 dan 2 memang lah ada tapi kalau yang ke 3 tak ada tapi no 1 dan 2 ada korang takkan bahagia jugakl. Yerlah aku bagi example: Muka  cantik/hensem giler macam torpedo tapi kat belakang korang,giler! scandal ngan bini/laki orang or pasang 4 5 sparepart korang suker ke? Example lagi: Tiap2 bulan bagi korang duit/credit card yang unlimited tapi at the same time dia bagi jugak kat gf/bf dia yang lain...so tak bahagia jugak jadinya.

Bagi aku lah hensem ke cantik ke belakang kira janji beragama, setia, jujur dan ikhlas tue ada...coz kalau yang tue ada yang tak cantik tak hensem pun boleh berubah jadi cantik dan tampan..pasal duit lak, why not you work out together, built up korang berdua punya empire ke apa2 lah janji dapat merasai kemanisan susah senang tue bersama. Dan tambahan pula bila kite dah susah senang bersama ni banyak benda yang kite akan tahu dan belajar tentang pasangan kite. Ecewah kau jim cakap macam dah pernah lalu jer...kawen pun belum.
Apa2 pun aku ucapkan terima kasih banyak pada yang sudi nak baca entri panjang kali nie, so apa objektif korang dalam berpasangan?Dan macam mana korang cari kebahagiaan dalam berpasangan?Ingat yer cakap memang senang tapi nak realitikan tue mak aiiii bukan main susah. Fikir2 kan lah..sebab korang jugak yang nak lalui dengan pasangan korang. Anyway goodluck to all! Wassalam :)

5 comments:

  1. miss jim apa kata refer kat entry tentang 8 ciri2 bukan menantu pilihan...kat sana akan dpt jawapan bg soalan ni !!!

    ReplyDelete
  2. wahh..dr love.. =) hehe~

    of coz kejujuran plg penting dan dlm mse yg sama wang, pangkat, kecantikan turut menjadi kepentingan selepas itu..

    pntingnya cantik juga sbgai pengerat kasih syg suatu pasangan..dlm mse yg sama dpt anak nnt cantik2 blake..hehe~

    pentingnya wang juga kerana dpt memastikan kehidupan yg selesa dan membuktikan bahawa seseorg itu telah bersedia dr segi kewangan..

    apa2 pun, smua pnting.. dn yg pling pnting apa yg kita buat mestilah Lillahi Ta'Ala.. =)

    ReplyDelete
  3. its a subjective issue..no one have the right to judge, but everyone can speak out..

    good..next entri Dr.Jim..ada bakat dlm motivasi gk nih..hehehehe..

    ReplyDelete
  4. saye nak semua sekali Miss Jim.... adalah sangat beruntung orang yg dapat pasangan yg ada ketiga-tiga ciri di atas...

    ReplyDelete
  5. Mama: yup miss jim dah refer dah thanks mama

    Nasri: yup semuanya jadi kepentingan

    JMR: akan diusahakan dalam mencari masa menaip entry...curik2 type kat words dulu:p

    ienafazlyna: hye! lama tak nampak cik puan, memang betul sapa yang ada ketiga2 tue memang untung betul!

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...