Sunday, July 31, 2011

.:: Ramadhan 2011 ::.

Credit to Mr.google

Assalammualaikum, hai semua apa khabar, dengan rasminya bahawa esok kite semua bakal berpuasa, dan baru sebentar tadi kite telah menyambut nya dengan solat terawikh berjemaah disemua masjid di seluruh dunia...alhamdullillah walaupun miss jim tidak sihat masuk hari yang ke3 dah nie (cough + flu + fever) tapi berbekalkan semangat yang dipinjamkan oleh - NYA maka dapat juga lah saya menjalani Ibadah terawikh dengan jayanya untuk hari yang pertama...harap2 peristiwa solat witir 8 rakaat seperti tahun lalu semasa di gombak tidak akan berulang lagi, dan kali ini lebih bahagia Miss berada bersama ibu...

Syukur kali ini terdapat perubahan positif di masjid kampung jim, mungkin dah menjadi tradisi kalau di Johor setiap 1 ramadhan adalah hari cuti umum, maka penuhlah semua masjid2 dan surau2....tapi tak mengapa kerana tahun lepas miss jim tengok hanya 2 saf sahaja tetapi kali nie dah 4 saf...alhamdullilah..mereka semakin menghargai kehadiran bulan mulia ini bagi melipatgandakan ibadah...kerana mungkin sekali kite tak akan jumpa ramadhan akan datang wallahualam...
Apa2 pun jim harap nikmat ramadhan ini dapat kite kongsikan bersama untuk memperbaiki diri serta mendapat puasa yang sempurna...dan jim juga teruja untuk bertugas pada raya ke4 serta tidak berbaju raya hehehe...tahun lepas jim masih bergelar siswi, tapi tahun ni jim dah kena bagi duit raya pula...nasiblah anak buah ada 5sahaja...kalau 23 macam bf jim tue kering lah jawab nya...tapi walaupun 5 miss jim tak dapatlah nak bagi banyak, sebabnya pekerjaan pun masih tak stabil lagi...tunggulah kalau makcik jim ni kerja gaji 8-9 ribu barulah hooreey kan nak dapat duit raya..

Okaylah for those yang sudi nak baca ni terutama Mama Nora! thanksk sangat...sayang mama!...Khas untuk mama Selamat Meyambut Ramadhan Al-Mubarak dan doakan jim semoga cepat sembuh...amin.

---->tq 4 reading this <-----

3 comments:

  1. salam ramadhan dr mama buat miss jim & family...semuga puasa kita diterima olih Allah...amin..mama nak tanya...duit raya mama takde ke?...he2x...gurau je..

    ReplyDelete
  2. selamat berpuase jim.. i pun kire ank sedara u kan..?

    ReplyDelete
  3. u kire mak sedara cik nunu uiiii

    duit raya mama dah kena kebas ngn ank buah jim

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...