Thursday, May 3, 2012

boleh ke?

hurmm...boleh ke kalau saya berhenti kerja, tapi ada duit nak bayar kereta, loan study, bil api,air,broadband, telefon, makan ,minum, minyak, tol, parking, saman (kalau ada),saving bulanan,sewa rumah,keperluan hidup seperti set pencuci muka, set shampoo, teringin membeli apa saja, bagi wang pada ibu setiap bulan, bersedekah dengan ikhlas, membeli hadiah, memberi sumbangan pada yang tidak berupaya dan macam2 lagi? Saya pasti ada yang cakap boleh...dan klise nya jawapan yang saya akan dapat:

a) Kawin dengan orang kaya
b) Jual dadah online (ni kira kerja jugak apa..)
c) hurmmm...tak leh nak pikir..

Tapi hakikatnya semua jawapan diatas saya tak mahu...saya mahu wang saya sendiri tanpa membebankan sesiapa...saya juga tak suka meminta2...boleh tak kalau saya kerja tak melibatkan lelaki?pastinya tidak..sebab kat mana saya nak cari tempat kerja yang hanya ada perempuan sahaja kt Msia ni? Eh korang kalau ada tolong pass kat saya...boleh? Tapi makesure lah gaji yang ditawarkan juga cukup untuk keperluan dan simpanan saya...tolong lah saya....tolong...tolong lah jangan baca lagi entry mengarut saya nie...haha bubye!

*ada org kata baru hari ni dia dgr saya kesiankan orang...hurmmm sedihnya padahal dah lama kite kesiankan dia...tapi sebabkan harini saya verbally said the word kesian...then dia baru tau saya ni pandai juga kesiankan orang..hurmmm :( ~tak apalah saya mungkin orang yang dianggap tidak bersimpati atau kesiankan orang.. 

1 comment:

  1. Bersabarla..everything happen with reasons!!

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...