Friday, June 4, 2010

.::Ada hal sket harini huwaaaaaaaaaaaaa::.

(gambar ni tak ada kena mengena ngan citer entry tapi this week really headache rasa nak buat jer macam girl ni buat)

Salam petang semua readers..sorry hari ni baru sempat nak buat blog...hurmmm title "ada hal sket" huuhuhhuhu bukan sket banyak tapi..actually awal pagi dah bangun mandi ingat nak buat benda lebih penting, tapi lain hal lak jadinya...apa yang jadi ea?? Ni ha HP CSL G5 aku punya screen dah pecah, screen nya terhempas tepat jam 7.30pagi!!! Sedey tak terkata...kalau korang tgk gambar macam tak jadi apa2 memang lah..pasal dia pecah kat bahagian dalam..so kalau dah nama nya touch screen bila screen pecah kite nak touch apa lagi kan? So touch and go lalallalalalala (nangis lagi)...kenapa boleh terhempas?? korang baik jangan tanya kenapa...

(seeeeee dah pecahhhhhhhhhhhhhhhh)

So ingatkan boleh lah dapat warranty fikir aku lah kan....so aku pun drive lah ke Summit USJ..perghhhh dah lah tak pernah pergi tempat ni...jem dia aku memang tak tau nak explain lah...pada sapa2 yang tgl kat USJ u owllll mesti tau tahap jammmiinnggggg dijalan raya tue macam mana kan...anyway bila sampai jer tempat tue..kedai pun tak bukak lagi! aku pelik lah jam dah pukul 10.43am...so aku merayau2 lah and tanya kedai yang bertentangan dgn dealer CSL tue...dia kata CSL ni bukak 12.30pm..(perghhh aku tak leh blah...last2 aku tanya kat minah indon tue kat sini nak tgk wayang kat tgkat bape? Ting! Idea hebat ketika sedeh ni adalah layan wayang sorang2..so aku pun pergilah ke tgkt 3


(hurmmm beli popcorn sket...sekejap jer habis!)

So sampai kat kaunter wayang GSC, aku pun borak arr ngan akak jual tiket tue:


Jim: Kak citer apa yang best daripada semua citer yang akak ada hari nie?

Akak Kaunter: Hurmmm ntahlah dik...

Jim: Hurmmmm so akak dah tgk semua citer dalam list nie?

Akak Kaunter: belum lagi..tak sempat..tapi adik boleh try tgk Shrek Forever After

Jim: Hurmm best ke citer nie...??(aku jawab lambat2 duk terpikir nape akak ni suh aku tgk kartun hijau ni)

Akak Kaunter: Citer ni lawak..mesti adik gelak nanti

Jim: Yea ker?? (apasal nak suh aku gelak??uhhhuhuhu mesti dia tgk aku muka toyer jer kot..) then aku pun angguk jer lah since citer tue start 11.50pm

Akak Kaunter: Okay pilih seat ni yer..yang tgh belakang ni?

Jim: Hurmmm yer lah..(aku layan jer..)

Akak Kaunter: Okay RM7 11.50am Shrek. :)

Jim: Okay TQ nanti kite jumpa, bubye.

:::Citer Kedai kasut:::

So lepas tue aku merayau lagi tgk baju2 kat butik2 tibe jumpa satu kedai kasut nie aku pun masuk jer lah...salesgirl dia indonesian, memang sangat peramah PR skills aku bagi 5bintang! Tapi yang tak boleh blahnya siap tanya aku:


SG: sorang2 ke? datang sini dgn sapa?

Jim: a'ah datang soranglah..

SG: kesiannya tak ada kawan teman ke?

Jim: tak ada buat masa skrg ni mereka masih tido lagi

SG: datang sini naik apa? dari mana?

Jim: hurmmm datang dgn kereta dari Gombak. (perghhh banyak lak soalan)

SG: Owh jauhnya dari Gombak ke sini...macam mana tau tempat nie?

Jim: tak susah cari signboard dan ikut jer hati..(hahhahahaha awek tue kerut dahi...mesti dia kata ada gak org macam ni kat Msia, then aku trylah boot kulit saja jer..teringatkan uncle kat stable kuda tue..so since dia kata aku tgl boot jer tak ada jadi saja lah nak survey..)

SG: ermmmm miss pakai boot ni kemana?

Jim: pergi naik kuda lah..

SG: owhh miss minat kuda ke?

Jim: dengan satu anggukan aku pun cakap okay terima kasih yer kerana layan saya, saya pergi dulu..

Setelah meneruskan rayau-an aku..aku pun terfikir ermmm org melayu nak layan macam tue kalau kite tak beli apa2 pun jangan haraplah..dijeling atas bawah adalah..so lepas tue aku tgk jam dah masanya jadi aku terus pergi tgk wayang...sepanjang penontonan aku terhadap Shrek Forever Haper nie..aku rasa tak sampai estimation aku..aku tak gelak pun seperti yang akak kaunter tue anggarkan..tapi dah masuk duduk sorang2 kat situ tgk jer lah sampai habis.

Habis wayang 1.22pm, hurmm terus pergi outlet CSL tue..tapi alangkah frustnya aku bila dia kata tak ada warranty untuk LCD pecah so, dia kata ni kena ganti..aku tanya harga dia kata RM200! perghhh baik aku beli baru macam tue..then amoi tu kata try u call kilang ada barang tak..kalau pegri kilang siap lagi cepat..so aku pun dgn hampa terus ke parking nak drive balik..otw balik tue aku try call no kilang CSL tue then org sana kata kalau aku nak ganti RM70! jer (korang tgk bukti cina tue makup harge tak agak2! so sapa2 ada masalah terus hantar kilang jer cepat siap and murah! berbaloi2!) ..hantar pagi petang siap..so disebabkan hari dah petang and sesak lagi sekali buat aku sakit kepala, dgn tak tau jalan nak pergi Glenmarie tue lagi satu hal, so aku cakap ngan dia aku akan datang 10 June 2010 since aku nak out of kl.

(kalau lah taxi pempuan tue macam ni sure aku hire dia setiap hari!)


So habis citer tue aku baru teringat! ::Pencarian Pemandu Taxi Perempuan:: belum terhasil lagi...so aku drive terus ke sri gombak mencari-cari pemandu taxi wanita yang dikehendaki tapi kehampaan lagi, akibat badan sudah letih kerana pemanduan yang agak stress ni aku decide nak balik and rehat serta type entry ni hahahhahahaha...so aku takkan putus asa nak cari jugak pemandu taxi wanita misteri tue sebelum malam esok! Korang semua tolong doakan aku jumpa wanita tersebut okay.TQ! aku dah pening melalut ni bubye. Muah!

:::p/s:bos call suh masuk kerja esok lak kul 10am, katanya ada Jaclyn Victor..hurmmmm baik aku bawak camera at least leh tayang kat korang hahahahahha:::

3 comments:

  1. alahai, sadis lak baca entry ni..

    ReplyDelete
  2. hahahhahaha...saja jer nak melepas kan beban dan stress kat entry nie..Bila JMR habis course nie? tak rindu org klang ke?

    ReplyDelete
  3. hahaha..melepas beban ek..so dh ilang beban nih? esk 'welcome to pantai timur'!!

    course 3ari je.wiken ni layan wedding lak.org klang?hahahha...rindu gak wooooooooooo..

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...