Sunday, December 26, 2010

::: Gile Menjahit Pulak Sekarang :::

 Salam ahad semua! well aku tau mesti ramai yang hupdate blog citer Malaysia mendapat kemenangan yang cemerlang pada malam ini dengan kejayaan 3 - 0! yeahaaaaaaaaaaa...aku layankan jer sebab apa? sebab mesin jahit kecomelan aku wat hal sakit sedak2 sengkuang sket...tapi apa hal citer mesin jahit dengan gambar bahagia AJIB RAZAK dan ISTERINYA ini? hehehe okay ni antara majlis kerja kawen yang aku attend last saturday...si ajib nie aku kenal masa kat BMI..and tak sangka jugak yang dia nie kawan sekolah MR. Jim duduk sebelah plak..katanya kalau "fly" hostel lari ke umah ajib...hishhh ajaib betul aku kalau manusia leh "fly2" nie...hehehe anyway...untuk diorg semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...so sorry tak attend yang majlis shud kat gombak coz aku masih bertapa di selatan..adalah 2 3 orang budak electrical yang datang tapi aku tak ingat nama...yang aku ingat KA jer..or (Khairul Anwar a.k.a lelaki ini katanya)

 So next, ini lah dia hobi tambahan aku instead of glass painting, cooking, beading and bla..bla...bla...aku ni ada jer banyak benda nak dicuba, overall machine nie walaupun kecik! murah! (RM89.90), jenama terbaek beb "GLOBAL" gitueeee tak nak kalah...okay lah aku rasa berpadan lah dengan harga nya..so far aku dah jahit macam2 jugak..sarung bantal lah...kain batik lah...semuanya okay...

 Actually purpose utama aku memujuk mak aku beli kan mesin jahit nie sebab nak buat baju "barbie" okay sebut betul2 yer kawan2...B.A.R.B.I.E....haaaa macam tuelah...sebabnya anak2 buah aku yang 3 orang tue nak sangat tukar baju barbie nie...yerlah dah sampai malaysia kena lah tukat fashion kan..fashion kaftan antara yang terhangat dipasaran skrg nie...takkan lah nak outdated lak...hehhehee sebenarnya dah 3 4 helai jugak baju yang aku dah siapkan dalam masa 2 hari...tapi....tapi...jahitan tak memuaskan and si Ms Barbie pakai macam sarung nangka!...(silap ukur lah dude :p) so kaftan purple nie lah yang paling okay..jahitan pun okay...and yang paling penting Ms Barbie muat dan selesa katanya...(macam lah dia tau complaint! kalau tau habis telinga aku nak dgr dia pot pet sebab tukang jahit bidan terjun nie main bantai jer jahit baju ratu dunia nie)
 So ini adalah next kain yang aku tak sempat siapkan, disebabkan mesin nie tak bape nak sihat...aku dah siap2 jahit tepi tue french lace ngan satin cream tajaan Euro Moda...uishhh penaja tak nak kalah...(mana ada aku bohong jer..kain perca sapa pun aku tak tau...tukang jahit belakang umah yang hantar perca kain hehehe terima kasih kak ila sebab bagi kain perca yang cantik2 dan mahal2...)

 and ini adalah baju asal Ms Barbie..tengok tue sexy kan so tak sesuai ngan culture kat Msia nie...thats y aku designkan baju2 yang lebih sopan...niat nak pakai kan tudung arianni..tapi masih tak dapat nak teruskan hajat selagi esok2 pagi2 aku tak pergi betulkan mesin tue...korang jgn ingat manusia jer kena bertudung...patung pun aku nak tudung kan kihkihkhihkih...lepas nie nama dia Hajah Bibi...
Okay ni antara menu weekend Miss Jim sefamily..since mmy mum memberi sepenuh kepercayaan dan mandat memegang lesen senduk sudip dan dapur nya...aku apa lagi masak lah apa2 yang aku rasa nak makan...antara menu yang aku sempat masak, ayam dan kentang bakar (aku bakar dalam oven jer  bukan guna kayu api tau :p), salad sket makan ngan thousand island...and spaghetti bolognese..senang hati bila semua makanan habis...tukang masak tak ada tauliah pun happy and tak ada yang sakit2 perut...

Jadi...kepada kawan2 blogger semua apa lak aktiviti hujung tahun korang? tak nak share ke?

6 comments:

  1. xtvt sy last wiken, attend ASK2010 smbil cuci mata smpai meleleh, attend doubleTrouble sampai pekak telinga smpai hari ni tak ilang2, layan final malaysia kalahkn indon loser 3-0..wat a great wiken lah 4me!

    ReplyDelete
  2. JMR: Pekak mana leh hilang...kalau ikut safety and health...pekak dikategorikan sebagai hilang upaya kekal...awat hang tak pakai PPE....

    yess this is a great weekend!

    ReplyDelete
  3. pandai menjahit ye.. bgusnye...
    fatin tekan mesin pun xreti..hehe.. ;p

    ReplyDelete
  4. Misz Fatin: Dulu jim tak tahu lepas tue try2 jer..then tibe2 minat bila baju yang kite jahit tue kemas and cantik dipakai..esok misz jim masuk belajar menjahit jom lah join!

    ReplyDelete
  5. nk tmph bju 1.. tpi bkn untuk barbie.. utk i yg mcm barbie ni.. haha.. nk design bju mcm header u ni.. huk2..

    ReplyDelete
  6. erh, Miss Jim menjahit baju barbie..syoknye..mak kite tukang jahit, tp kite failed ar bab2 jahit nie

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...